Nepalski vozači danas trebali doći u Zagreb, ali nije poznato kada će početi voziti autobuse Autotroleja

25.04.2024. 21:18 | Novosti, Rijeka, Rijeka & Regija

Foto: Portal Burin, Grad Rijeka

Na današnjoj sjednici riječkog Gradskog vijeća bilo je, uz ostalo, riječi o stanju u Autotroleju. Danijel Imgrund (HDZ) pitao je kada će se ukinuti reducirani vozni red.

Direktor Autotroleja Robert Mrvčić je kazao kako je vozni red na snazi i po njemu se vozi. U tijeku je posao s agencijom za zapošljavanje s kojom je sklopljen ugovor o zapošljavanju vozača. Prvi vozači bi danas trebali stići u Zagreb. Agencija mora s njima srediti svu potrebnu dokumentaciju i KOD 95. Nakon toga će ih se uvesti u sustav Autotroleja i počet će voziti. To neće odmah podići broj vozača jer su ove godine ostali bez 11 vozača, od koji je dio otišao u mirovinu ili dao otkaz. Trebao bi još neko vrijeme ovaj vozni red biti na snazi, a kada dođe tih 20 vozača koji će se zaposliti preko Agencije, nada se da će se tada situacija poboljšati.

Vijećnik Imgrund je replicirao riječima da je situacija kaotična, autobusi su pretrpani, putnici u njima padaju u nesvijest. Smatra da jedino transparentna komunikacija o problemima i poduzetim mjerama može pružiti veće razumijevanje među korisnicima usluga Autotroleja. Traži pisani odgovor.

Marin Barač (SDP) je gradonačelnika pitao kakva je situacija s pregovorima sa sindikatima za povećanje plaća trenutnim zaposlenicima Autotroleja.

Gradonačelnik Marko Filipović je odgovorio kako je činjenica je da je  Autotrolej pokrenuo kolektivne pregovore s reprezentativnim sindikatom. U Autotroleju djeluju četiri sindikata, od kojih je jedan reprezentativan, a to je sindikat vozača i prometnih radnika koji je i potpisnik kolektivnog ugovora koji je trenutno na snazi. Prije početka kolektivnog pregovaranja, od svih sindikata dobili su zahtjev, ali oni nisu jedinstveni u svojim zahtjevima. Uprava društva u pregovorima s reprezentativnim sindikatom došla je do okvira za povećanje plaća i materijalnih prava  da to povećanje iznosi 15 % u smislu vrijednosti boda i još nekih prava koja se tiču dodatka za efektivni rad, koeficijenata u samoj primjeni, tj. u sistematizaciji radnih mjesta, isto tako korištenja bolovanja i drugih prava. Sutra je zakazana Skupština Autotroleja. Na taj  dogovor Skupština mora dati svoju suglasnost, jer se sredstva za povećanja plaća i materijalnih prava moraju osigurati iz proračuna jedinica lokalne samouprave koje su suosnivači Autotroleja i vlastitih sredstava. Gruba procjena jest da je za devet mjeseci koji su preostali u ovoj godini potreban iznos od 1,4 milijuna eura za dogovoreno povećanje plaća.

“Prošle godine uspjeli smo povećati plaće i materijalna prava i za to je izdvojeno gotovo milijun eura. Planirano je da iz vlastitih sredstava Autotrolej osigura 650.000 eura, a preostali dio od 784.000 eura, izdvoje jedinice lokalne samouprave koje su suosnivači Autotroleja. Za 9 mjeseci ove godine za to bi u proračunu Grada Rijeke trebalo predvidjeti 394.000 eura, što će biti prijedlog rebalansa o kojem će se Vijeće imati priliku izjasniti na nekoj od narednih sjednica. U 2025. g. za to će se morati planirati 612.000 eura, što će biti predloženo njegovim prijedlogom proračuna za 2025. godinu”, objasnio je gradonačelnik.

Nada se da će ovo povećanje plaća i materijalnih prava rezultirati poboljšanjem uvjeta rada vozača i povećanjem plaća i interesa radnika da se zaposle u Autotroleju. Nada se da će se sutra na Skupštini društva donijeti ove odluke. Što se nedostatka vozača tiče, s time se suočava cijela Europa.   “Mi smo pribjegli rješenju angažiranja vozača putem agencije koji će imati sva prava kao i ostali vozači Autotroleja. Njihov dolazak je uvjetovan rješavanjem dokumenata i viza. Uprava se trudi i kroz prekvalifikacije djelatnika. Vozni red jest nešto smanjen, ali Uprava društva čini sve što je u njenom mogućnosti da vozni red bude što efikasniji”, objasnio je.

Petra Mandić (Most) je postavila pitanje polaganja KODA 95 od strane novih vozača i uspostave novog, odnosno normalnog sustava javnog prijevoza. Želi da se odgovori konkretiziraju. Dolazi, nažalost, samo 20 vozača, što smatra nedovoljnim. Oni moraju položiti taj KOD 95. Ta edukacija za prvo polaganje traje minimum 180 sati. U kojem roku će se dogoditi tih 180 sati? Je li to za 6 mjeseci? Tko će plaćati tu edukaciju za tih 6 mjeseci? Je li moguće da ti ljudi bez GPS-a mogu biti educirani za vožnju kroz naš grad i oko grada. Hoće li to biti za 3, 5, 6 mjeseci, odnosno kada će oni početi voziti naše autobuse, pitala je.

Direktor Autotroleja Robert Mrvčić je kazao kako je polaganje KOD-a 95 dio ugovora koji su potpisali s agencijom. Njihova je obveza da riješe kompletnu pripremu da bi ti vozači mogli voziti. Agencija rješava i taj KOD 95. Vozači kada dođu morat će imati svu dokumentaciju. Morat će imati mentore koji će ići s njima, obilaziti trase nekih linija, pogotovu u prigradu. Postoji probni rok. Morat će obići gradske i prigradske linije i kad počnu voziti još će se neko vrijeme mentorirati s njima. Podsjetio je da vozača nedostaje već godinu – dvije. Više ih odlazi, nego što ih dolazi. Poduzeli su i korake prekvalifikacije, a niti na birou za zapošljavanje nema nezaposlenog kadra. S druge strane vrlo malo ljudi je zainteresirano za poslove vozača. Situacija je slična i u drugim gradovima. Naglasio je kako se s obzirom na geografski položaj iz Rijeke puno lakše ode, nego iz drugih gradova, pa u zadnje vrijeme vozači odlaze u Sloveniju. Nada se da će ove mjere doprinijeti poboljšanju situacije.

Vijećnica Mandić je odgovorila kako nije zadovoljna iznesenim. Ponovila je da je zanima za koliko mjeseci će ti vozači početi voziti. Je li to za 3, 5 ili 6 mjeseci i kada ćemo konačno imati normalni vozni red.

Najčitanije


Povezane objave

Svečanošću  na Učki  okončana   Mala planinarska škola

Svečanošću na Učki okončana Mala planinarska škola

Prigodnom svečanošću u Centru za posjetitelje "Poklon" na Učki danas je okončana peta Mala planinarska škola Planinarskog društva "Opatija". Školu je uspješno završilo 25 djece, većinom u dobi između 9 i 12 godina, a polaznici su stekli osnovna znanja o...

POKOPI NA GROBLJIMA (815)

POKOPI NA GROBLJIMA (815)

PONEDJELJAK, 6. SVIBNJA 2024. TRSAT, 12.30: Diana Kinkela (1959) KOZALA, 14.30Odisej Pauković (1959) BOGOVIĆI-MALINSKA, 16.00Katarina Hepp (1942) GARICA, 16.00Jelena Justić (1935) SRIJEDA, 8. SVIBNJA KOZALA, 14.30Božica Blašković (1956) DRENOVA, 12.30Ilija...

Pin It on Pinterest