U Trsatskom kaštelu održan je „Mozaik okusa“, posvećen promociji lokalnih okusa, tradicije i gastronomske baštine. Događaj je u ambijentu Trsatske gradine i Nugentovog parka uspješno je ujedinio proizvođače, ugostitelje i turističke zajednice riječkog prstena, stvarajući platformu za predstavljanje lokalnih specijaliteta i običaja. Na taj način je promovirana bogata eno-gastronomska baština, potičući zajedničko djelovanja na jačanju gastronomske prepoznatljivosti destinacije.
“To je ujedno i dobra najava za 2026. godinu koja će biti u znaku gastronomije”, istaknuo je direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa. Projekt je proveden u organizaciji Turističke zajednice grada Rijeke te u suradnji s riječkom tvrtkom Abisal i turističkim zajednicama riječkog prstena: Kostrene, Bakra, Kraljevice, Čavla, Jelenja, Viškova i Kastva, uz podršku Hrvatske turističke zajednice.
Program je bio usmjeren na isticanje važnosti lokalnih proizvoda, običaja i kulinarske tradicije, kao i na umrežavanje svih dionika u turizmu – turističkih zajednica, ugostitelja, proizvođača, turističkih agencija, hotelijera i građana. Poseban naglasak stavljen je na unaprjeđenje turističke ponude te produljenje boravka gostiju u Rijeci i okolici.
Događanje je započelo okruglim stolom na temu „Gastronomija – sastavni dio destinacije“, koji se održao u Nugentovom parku. Tijekom rasprave, sudionici su razmijenili iskustva i stavove o ulozi gastronomije u kreiranju prepoznatljivog identiteta destinacije te o mogućnostima njezinog razvoja u skladu s trendovima održivog turizma. U nastavku programa, održan je izložbeno-prodajni dio u prostoru Trsatskog kaštela, gdje su predstavljeni lokalni proizvodi, jela i inovativni gastro koncepti. Posjetitelji su uživali u sladoleda od grobničkog sira, likeru od drenjula, halubajskoj štrudli, kostrenskim lignjama, viškovskoj maneštri i presnacu. U ponudi su bili i palenta kompirica, suhe smokve, tartarski biftek Ritam zvončara, craft pivo iz Dvorca Frankopan, Bakarska vodica i Kastavska belica. Mozaik okusa i doživljaja dopunjen je predstavljanjem novih pića – Kvarnerskog pelinkovca i koktela Laval Spritz.
Poseban interes izazvao je i gastro panel pod nazivom „Gastro identitet regije – od tradicije do brenda“, na kojem se razgovaralo o procesima brendiranja lokalne kuhinje i važnosti očuvanja autentičnosti u suvremenom kontekstu. Program je obogaćen glazbenim nastupima i interaktivnim gastro kvizom, kojim su posjetitelji na zabavan način testirali svoje znanje o gastronomiji regije.

