Predlaže se pokrenuti prekršajni postupak u odnosu na kompaniju, odgovornu osobu u kompaniji i odgovornu osobu na brodu Lastovo. Sustav upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinija nije u cijelosti uspostavljen, održavan i provođen na način zahtijevan Uredbom o provedbi Međunarodnog Pravilnika upravljanja sigurnošću. Zapovjednik broda Lastovo prekršio je odredbe ISM poslovnika broda Lastovo kojima se propisuju odgovornosti pojedinih članova posade u obavljanju operativnih zadaća vezano uz sustav pramčane rampe, a za što je nadležan sukladno ISM poslovniku broda Lastovo.
Navodi se to, među ostalim, u Izvješću o provedenim izvidima pomorskih prekršaja u predmetu pomorske nesreće broda „Lastovo“ koje su proveli službenici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Lučke kapetanije Rijeka. Izvješće, što sadrži 42 stranice, objavljeno je jutros na internetskoj stranici Ministarstva.
Što se tiče prijedloga za pokretanje prekršajnog postupka protiv odgovorne osobe u kompaniji Jadrolinija, a to je predsjednik Uprave David Sopta, navodi se da se, ukoliko neće biti pokrenut kazneni postupak, predlaže pokretanje prekršajnog postupka protiv čelne osobe Jadrolinije sukladno članku 998, stavak 2. Pomorskog zakonika. Navodi se, između ostalog, da dionici u ISM sustavu Jadrolinije, za sve zadaće i odgovornosti, odgovaraju direktno predsjedniku Uprave. Ukazuje se i na poglavlje Odgovornost i ovlaštenja u sustavu upravljanja sigurnošću tvrtke (SUS), gdje se definira kako za ukupnu odgovornost za funkcioniranja ISM sustava kompanije snosi predsjednik Uprave.

Što se tiče prijedloga pokretanja prekršajnog postupka protiv zapovjednika broda Lastovo, navodi se kako je propustio obavljati svoje dužnosti/odgovornosti u smislu upoznavanja sa ISM poslovnikom broda Lastovo, preuzimanja odgovornosti vezano za definiranje obveza pojedinih članove posade u postupku podizanja/spuštanja/osiguranja pramčane rampe, zapovijedanja članovima posade u obavljanju njihovih dužnosti i poduzimanja odgovarajućih radnji u situacijama koje nisu definirane ISM poslovnikom broda Lastovo. Time je zapovjednik broda počinio prekršaj iz članka 1002. stavak1 Pomorskog zakonika, kaže se u izvješću.

Predlaže se i pokretanje prekršajnog postupka protiv Jadrolinije, jer su u odnosu na uspostavu ISM sustava utvrđeni sljedeći propusti: nisu definirane jasne odgovornosti članova posade vezano uz postupke upravljanja pramčanim vratima i pramčanom rampom, nisu definirane jasne upute vezano uz postupak podizanja/spuštanja i osiguranja pramčanih vrata i pramčane rampe, te nisu definirane jasne upute vezano uz operativne radnje održavanja sustava pramčane rampe. U odnosu na održavanje ISM sustava utvrđeni sljedeći propusti: upoznavanje članova posade broda Lastovo ne provodi se sukladno ISM poslovniku Jadrolinije, sustav održavanja broda Lastovo ne slijedi postupke definirane ISM poslovnikom broda.












