Očevid treba poslužiti vještacima s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu za dopunu prometnog vještačenja, kako bi se sa sigurnošću utvrdilo koje je bilo svjetlo na semaforu na mjestu nesreće. Obrana smatra kako dosadašnja vještačenja nisu nedvojbeno dokazala da je vozač automobila prošao kroz crveno svjetlo, kako to tvrdi optužba
U središtu Rijeke sinoć je obavljen očevid u sklopu suđenja za tragičnu prometnu nesreću što se dogodila u Adamićevoj ulici u srpnju 2014. godine, kada je automobil “audi A6” – kojim je, po optužbi, upravljao vozač pod značajnim utjecajem alkohola i pretjeranom brzinom – usmrtio dvojicu pješaka na koje je naletio na pješačkom prijelazu, dok su – po mišljenju tužiteljstva – za zelenog svjetla na semaforu prelazili cestu.
Očevid treba poslužiti vještacima s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu za dopunu prometnog vještačenja, kako bi se sa sigurnošću utvrdilo koje je bilo svjetlo na semaforu na mjestu nesreće, rasvijetlilo tko od sudionika prometne nesreće nije poštovao zabranu prolaska za crvenog svjetla. Pitanje – koje je svjetlo bilo na semaforu, prvenstveno vozaču automobila koji je posijao smrt – ključno je u ovom procesu. Obrana smatra kako dosadašnja vještačenja nisu nedvojbeno dokazala da je vozač automobila prošao kroz crveno svjetlo, da postoje svjedoci koji su rekli da su vidjeli zeleno svjetlo na semaforu za vozila na mjestu nesreće, dok postoje razilaženja kakvo je bilo svjetlo na semaforu nešto niže na cesti.
Ekipa Prometnog fakulteta pomno mjerila udaljenosti
Na mjestu gdje se prije sedam godina dogodila teška nesreća jučer u 18 sati počeo je očevid kojem su, osim prometnih vještaka, prisustvovali – među ostalim – sam optuženik Aleksandar Cupać (42), njegov odvjetnik Goran Marjanović, sudac Domagoj Vučkov, zastupnica optužbe i djelatnici policije koji su osiguravali očevid. Vještaci, odnosno ekipa sa zagrebačkog Prometnog fakulteta, pomno su izmjerili udaljenosti između dvaju ključnih točaka, križanja kod pravoslavne crkve i drugog pješačkog prijelaza podno Brasserie As. Provjerene su ranije izmjere oko nekih udaljenosti na trasi na kojoj se dogodila nesreća. Akteri sudskog procesa koji su se okupili na očevidu razmjenjivali su gledišta oko nekih detalja vezanih za slučaj, a sva bitne odrednice trebale bi se naći u dopuni prometnog vještačenja, za koje se vjeruje da bi trebalo biti izrađeno u roku od mjesec dana. S druge strane, od Rijekaprometa će se pribaviti program rada semafora u Adamićevoj ulici, kako sada rade noću, u 2.20 sati, u vrijeme kada se dogodila nesreća.
Pijan vozio 95 km/h, gotovo dvostruko brže od dozvoljenog
Aleksandra Cupaća optužnica tereti da je tešku nesreću u Adamićevoj ulici skrivio oko 2.20 sati 12. srpnja 2014. godine, vozeći »audi A6« iz smjera Jelačićevog trga prema Žabici, uz koncentraciju od najmanje 1,48 promila alkohola u krvi i pod utjecajem opijata. Optužen je da je vozio brzinom od 95 kilometara na sat, gotovo dvostruko većom od dozvoljene. Prema optužnici, pješaci su prelazili cestu na znak zelenog svjetla, a Cupać – uslijed prevelike brzine i alkoholom smanjene kritičnosti, unatoč njemu crvenom svjetlu na semaforu – nije zaustavio vozilo ispred pješačkog prijelaza.
Frontalno je naletio na pješake, 50-godišnjeg Darija Krbavca iz Opatije i 48-godišnjeg Marka Bunozu iz Rijeke, koji su išli preko pješačkog prijelaza, s desne na lijevu stranu kolnika. Cupać je napustio mjesto nesreće, vozilo je poslije pronađeno oštećeno i parkirano kraj ulaza u zgradu Luke. Optuženi se kasnije tijekom jutra sam prijavio u policiju.
Suđenje se nastavlja krajem godine
Cupać sjedi na optuženičkoj klupi riječkog Županijskog suda nakon što mu se za isti slučaj već sudilo u riječkom Općinskom sudu. Proces je već došao u završnu fazu, ali su se onda promijenile zakonske regule i za ovu nesreću postao je nadležan županijski sud.
– Ne smatram se krivim! – ponovio je Cupać na raspravi održanoj prije nekoliko dana, kada je sud i odlučio da se obavi očevid i dopuna prometnog vještačenja. Cupaćev branitelj, odvjetnik Goran Marjanović, ukazao je na raspravi kako u ovom suđenju postoji problem koji se sastoji u tome da su posljednja dva vještačenja obavili eksperti od kojih nitko nije izašao na lice mjesta. On je ukazao kako po nalazu vještaka vremenski razmak paljenja zelenog svjetla na semaforu između raskrižja kod pravoslavne crkve (križanje Adamićeve i Ulice Ignacija Henckea) i prvog semafora iza robne kuće Ri iznosi deset sekundi, dok je on prije suđenja utvrdio kako to iznosi značajno manje. Suđenje se nastavlja krajem godine, nakon što se napravi dopuna prometnog vještačenja.
Na mjestu gdje se prije sedam godina dogodila teška nesreća obavljen je očevid kojem su, osim prometnih vještaka, prisustvovali – među ostalim – sam optuženik Aleksandar Cupać (42), njegov odvjetnik Goran Marjanović, sudac Domagoj Vučkov, zastupnica optužbe i djelatnici policije koji su osiguravali očevid


















