– Ovakva vozila se više ne rade. Nekad su automobili imali dušu i bili su različiti, danas su manje-više svi isti. Siguran sam da će ovi stari auti i motori nadživjeti vozila koja danas izađu s proizvodnih traka – konstatirao je danas oko podneva sredovječni Riječanin koji je bio jedan od mnogih koji su došli pogledati više desetaka oldtimera parkiranih u krugu bivšeg Benčića u središtu Rijeke, na jednoj od stanica u sklopu 25. „Međunarodnog susreta – oldtimer auto-moto rallyja Rijeka 2021.”
U ovoj tradicionalnoj manifestaciji sudjeluje 80-ak vozila i više od 100 sudionika iz Hrvatske i Slovenije. Susret zaljubljenika u stara vozila počeo je danas ujutro u strogom središtu Rijeke, na Trgu 111. brigade. Start je bio u 10.30 sati, da bi oldtimeri zatim krenuli prema Benčiću i Palači Šećerane. Daljnje rute su one do Preluka, pa Opatije, Matulja i Permana, gdje je i vožnja spretnosti.
NAJSTARIJE VOZILO – MOTOCIKL “MOTOGUZZI SPORT 13” IZ 1928.
– Zadovoljni smo, veliki je odaziv sudionika relija. Ima niz zanimljivih i vrijednih vozila. Teško je reći koje je vozilo najvrednije, no po meni je najraritetniji „de lorean”, automobil koji se pojavio u ulozi vremeplova u filmovima „Povratak u budućnost” (ovaj sportski automobil proizvodio se 1981. i 1982. godine, op. a.). Taj automobil se više ne vidi ni na drugim sajmovima i susretima u Europi. Što je najbolje, „de lorean” je u vlasništvu našeg člana, iz Rijeke. Pronađen je u Rijeci, a obnovljen u Nizozemskoj. Da, slažem se s vama, izgleda spektakularno – kazao je za portal Burin Marino Radan, predsjednik Oldtimer kluba Rijeka.
Najstarije vozilo na susretu i reliju je motocikl „motoguzzi sport 13” iz 1928. godine. Iz 30-ih godina prošlog stoljeća dolazi više automobila, među kojima se ističe „fiat balilla”, proizvedena 1934. godine, kao najstarije vozilo na četiri kotača na reliju. Predsjednik riječkog Oldtimer kluba ističe kako na susretu ima niz zanimljih vozila, među kojima je i „opel olympia” iz 1952, koja se ne viđa često. Među ostalima, vrlo lijepo izgleda „fiat topolino” iz 1959. godine. No, poglede privlače i drugi stari „fiati, „alfe”, „citroeni” i „mercedesi”. Priča za sebe su dva primjerka „jeepa willys” iz vremena Drugog svjetskog rata, a jedan od njih i s teškim naoružanjem, mitraljezom montiranim u dijelu putničke kabine. Pažnju na sebe skrenulo je i više raritetnih motocikala, no i oni što su budili nostalgiju, kao mali „tomos APN 4”.
“JEEP WILLYS” IZ 1944. GODINE
Na susret je stigao i Antun Presečki, predsjednik Oldtimer saveza Hrvatske i vlasnik najstarijeg registriranog automobila u Hrvatskoj, a to je „oakland true blue six” iz 1925. godine. – Nisam, nažalost, njime došao u Rijeku, pa je najstariji auto „balilla” – objašnjava Presečki.
– „Willys” kojeg gledate proizveden je 1944. godine, a prvi put obnovljen 1949. Motor ima 54 kW. Imam ga 15 godina – pojašnjava nam njegov vlasnik Ivica Mataija iz Rijeke.
– Na mojoj „opel olympiji” sve radi, sve funkcionira kako treba. Motor je prošao „generalku”. Evo, i pokazivači smjera rade, na način da se podiže dio mehanizma – demonstrira nam Danilo Škerjanc iz Matulja, dodajući da njegova miljenica, „olympia”, potječe iz male serije proizvedenih vozila tog tipa.
“BUBA” IZ 1965. SA SKIJAMA IZ TIH GODINA
Mada i nije toliko star – naravno, u odnosu na neka druga vozila oko sebe – vrlo je zanimljivo uređena nekim detaljima svjetloplava „buba”, „volkswagen 1200”, iz 1965. godine. Njegov vlasnik Tedi Zeoli iz Opatije skrbio je o svakom detalju, pa je tako, između ostalog, straga na „portapak” stavio skije iz tog vremena, a na krovni nosač kofer iz tog doba. U putničkoj kabini je, naravno, radio „blaupunkt”, star koliko i auto. – Trebalo je godinu i pol dana da auto dostigne ovu razinu uređenosti – objašnjava nam Opatijac, koji se pobrinuo da „buba” izgleda kao da je upravo sišla s proizvodne trake u Wolfsburgu.
– Kući imam „balillu” iz 1934. godine, no ovdje sam došao s „fiatom 124 spider” iz 1970. godine – pojašnjava nam zaljubljenik u stara vozila iz Auto kluba Istra oldtimer koji je stigao s petoricom kolega, među kojima dvojica s automobilima „NSU prinz”. – Čekamo start, idemo dalje prema Hiltonu i Preluku – konstatirao je vlasnik „spidera”, automobila koji je privlačio poglede i svojom atraktivnom žuto-crnom bojom karoserije.




