SVJEDOKINJA NA SUĐENJU ZA SMRT AUSTRIJANKE U MORU PRED MALINSKOM: Strašno je kako je djevojka izgubila život, ali žao mi je i mladog vozača glisera, nije ni znao što je napravio

15.04.2022. 17:59 | Crna kronika, Novosti

Autor teksta: Fiore Vežnaver, Foto: Portal Burin

Sudi se Dinu Dokozi Nikpalju (29), optuženom da je u srpnju 2019. godine, vozeći gliser, skrivio stravičnu nesreću na moru u kojem je smrtno stradala 20-godišnja Austrijanka Verena Heinz, koja je ronila s ocem. Sud je naložio vještačenje kako bi se utvrdila brzina kojom je išao gliser

Žao mi je što sam to uopće gledala. Jako mi je žao djevojke koja je izgubila život, ali i mladića koji je vozio gliser. Strašno je to kako je nesretna djevojka smrtno ozlijeđena, no žalim i mladog vozača glisera. Nije on to namjerno učinio. Nije ni znao što je napravio, takav sam dojam imala. Tek nakon što su ljudi sa jet skija počeli vikati i mahati, gliser se vratio na mjesto događaja.
Izjavila je to danas u svom iskazu svjedokinja iz Njemačke, ispitana u nastavku suđenja Dinu Dokozi Nikpalju (29), optuženom da je prije tri godine, vozeći gliser, skrivio stravičnu nesreću na moru u kojoj je smrtno stradala 20-godišnja Austrijanka Verena Heinz, koja je ronila s ocem u vodama otoka Krka. Turistkinja iz Njemačke je tada s rive u Malinskoj promatrala kako je gliser naletio na nesretnu djevojku koja je plivala prema obali nakon ronjenja.

 Tužiteljstvo: Propustio je smanjiti brzinu i pozorno promatrati

Tragedija pred Malinskom dogodila se 24. srpnja 2019. godine, oko 16 sati, u trenucima kada je Dokoza Nikpalj gliserom dugim 10,6 metara, s motorom od oko 261 KW, uplovljavao u luku. Gliser, u vlasništvu tvrtke iz Njivica, vukao je tzv. bananu, a Dokoza Nikpalj je tada radio za tvrtku koja je nudila turistima maritimno-zabavne usluge, s bazom odmah pored plaže. Uz optuženog je u plovilu u kritičnim trenucima bio još jedan mladić. Dokoza Nikpalj – rodom iz Zagreba, a sada s adresom u Njemačkoj – optužuje se da, svjestan mogućnosti naleta na plivače, ronioce ili druga plovila, nije postupio u skladu s propisima i pravilima navigacije. Propustio je s pojačanom pozornošću osmatrati akvatorij i put plovidbe, te smanjiti brzinu ispod 5 milja na sat, kako bi mogao lako i brzo obaviti manevar skretanja i zaustavljanja, ukaže li se potreba, ukazuje tužiteljstvo.
Tako se dogodila situacija da je na udaljenosti od 127 metara od obale propustio uočiti plivače Verenu Heinz i njenog oca Dietera, koji su plivali u smjeru obale, te crvenu plutaču (bovu). Voditelj glisera je, po optužbi, nastavio vožnju plovilom bez zadržavanja i tako prešao preko tijela nesretne Verene Heinz, kojoj je elisa zadala smrtonosne ozljede. Nesretna djevojka je od posljedica iskrvarenja preminula u riječkom KBC-u otprilike sat i pol nakon nesreće.

Svjedokinja: Gliser mi se činio jako brz. Hoće li taj stati, rekla sam mužu

Dokoza Nikpalj je optužen za kazneno djelo ugrožavanja posebnih vrsta prometa u kojoj je prouzročena smrt, za što mu prijeti kazna od tri do 15 godina zatvora.
– Ne smatram se krivim – ponovio je danas optuženi, koji je i u istrazi izjavio kako se ne smatra krivcem za to što se dogodila nesreća, s obzirom na okolnosti kako je do nje došlo. Rekao je i da ne priznaje imovinsko-pravni zahtjev kojim obitelj stradale djevojke traži oko 2,15 milijuna kuna.
Svjedokinja iz Njemačke, čije ime i prezime govori da je iz naše regije, ispričala je danas vijeću riječkog Županijskog suda kako je kritičnog poslijepodneva otišla na plažu, a u jednom trenutku ispred u moru, dok je bila na rivi, vidjela dva jet skija, te gliser koji je išao prema plaži.
– Činio mi se jako brz. Rekla sam mužu: “Hoće li taj stati, hoće li kočiti?! Gliser je u jednom trenutku stao, u međuvremenu je netko izronio i zvao upomoć. Komentirala sam mužu: “Jesu li to ovi sa jet skijima nekoga ozlijedili? Nije mi odmah bilo jasno što se dogodilo. Dva jet skija kružila su oko te osobe u moru, pokušavali izvući osobu iz vode. Onda se taj gliser vratio natrag prema čovjeku koji je zvao upomoć, a poslije se ispostavilo da je nastradala djevojka – prisjećala se žena.
Svjedokinja je rekla da je gliser, koliko se može sjetiti, usporio nakon povika upomoć, te se vratio na mjesto događaja nakon što su mu mahali da se vrati.

Kombiniranim vještačenjem utvrditi brzinu glisera u trenucima naleta

Sudsko vijeće nije prihvatilo prijedlog branitelja optuženog, odvjetnika Saše Jelušića, da se provede očevid i rekonstrukcija događaja na licu mjesta, ali je zato prihvaćen njegov prijedlog  da se obavi kombinirano vještačenje, koje će provesti vještak sudske medicine i pomorsko-prometni ekspert. Sud i drugi akteri sudskog procesa očekuju da se utvrdi brzina glisera u kritičnim trenucima, što prvi vještak u ovom postupku nije uspio ustanoviti, a taj je detalj bitan u rasvjetljavanju slučaja i donošenju presude. Prihvaćen je i prijedlog da se od Lučke kapetanije pribave podaci jesu li i protiv koga provedeni prekršajni postupci zbog ovog događaja, jer se u početku u lučkim krugovima navodilo da vozač glisera nije jedini koji nije postupao po propisima. Na sljedeću raspravu će se, osim vještaka, kao svjedok pozvati voditelj ronilačkog centra u kojem je, kako tvrdi otac stradale djevojke, dobio naputak gdje je zona za plivače, a gdje je koridor za plovila. Suđenje se nastavlja početkom lipnja, odlučilo je vijeće sutkinje Ike Šarić. 

VODITELJ GLISERA TVRDI DA JE DOVOLJNO SMANJIO BRZINU, A STRADALNICI SU BILI U PLOVIDBENOM KORIDORU

Optuženi Dino Dokoza Nikpalj u istrazi je izjavio kako se ne smatra krivcem za to što se dogodila nesreća, s obzirom na okolnosti kako je do nje došlo, napominjući da je prilikom približavanja obali dostatno smanjio brzinu.
Stradalnicu i njenog oca nije primijetio u moru u prvom redu zbog odsjaja sunca od površine mora koje je bilo valovito. Kazao je da nije mogao primijetiti ni njihovu plutaču-ronilačku bovu, zbog njenog plosnatog oblika i bez tzv. ronilačke zastavice. U dijelu akvatorija kroz koji je prolazio nije bilo za očekivati plivače ili ronioce, jer je riječ o dijelu mora upravo za prolaz brodica iz obližnje sportske lučice i njihovog glisera, kojeg je iznajmljivala tvrtka u kojoj je radio. Naglasio je da zbog navedenih okolnosti smatra da nije odgovoran za nesreću, tim više što su postojale i oznake u moru koje su omeđivale plovidbeni koridor.

Povezane objave

POKOPI NA RIJEČKIM GROBLJIMA (148)

POKOPI NA RIJEČKIM GROBLJIMA (148)

UTORAK, 17. svibnja DRENOVA, 15.00Raza Kurtović (1937) DRENOVA, 13.00Nikola Veselin (1934) SRIJEDA, 18. svibnja TRSAT, 13.30Damira Jelušić (1939) KOZALA, 14.30Zorislav Kenji (1945) ČETVRTAK, 19. svibnja DRENOVA, 14.30Grozda Bareta (1937) Podatke je...

Pin It on Pinterest