Riječki gradski vijećnici nisu podržali prijedlog za smjenu direktora Autotroleja

07.06.2024. 11:29 | Rijeka, Rijeka & Regija

Foto: Portal Burin, screenshot Kanal Ri, Grad Rijeka

Riječko Gradsko vijeće na  sjednici u četvrtak nije prihvatilo prijedlog Kluba vijećnika Akcija mladih, Unija Kvarnera, Ive Rinčić i Maše Magzan koji su tražili da se pokrene postupak smjene direktora Autotroleja Roberta Mrvčića i članova Nadzornog odbora zbog katastrofalne situacije s javnim prijevozom putnika.

Protiv prijedloga glasalo je  15 vijećnika SDP-ove koalicije, PGS-a i Možemo!, za smjenu bilo je petoro vijećnika iz kluba predlagača, HDZ i Marin Račić, ukupno njih devet, a suzdržano je bilo dvoje vijećnika Mosta i Davor Štimac.

Predlagatelji su u svom pisanom prijedlogu naglašavali kako je nužno poduzeti hitne korake za smjenu direktora i Nadzornog odbora radi zaštite interesa Grada Rijeke i njegovih građana. Nizak standard usluga, gubitak povjerenja građana, nedostatak plana i učinkovitosti u vođenju komunalnog društva jasno ukazuje na neuspjeh sadašnjeg rukovodstva, naglašavali su predlagatelji, tražeći od riječkog gradonačelnika da, kao predsjednik Skupštine Autotroleja, sazove izvanrednu sjednicu Skupštine i zatraži smenu direktora i članova Nadzornog odbora te komunalne tvrtke.

 

“DIREKTOR AUTOTROLEJA I NADZORNI ODBOR NISU ADEKVATNO REAGIRALI”

“Nedostatak vozača rezultirao je smanjenjem broja polazaka autobusa na gradskim i prigradskim linijama, što je neprihvatljivo za javno prijevozno poduzeće od ključnog značaja za funkcioniranje grada. Ovaj problem nije tek privremen, već ukazuje na sustavni neuspjeh u upravljanju ljudskim resursima i održavanju redovitih usluga. Redukcija polazaka autobusa i nepredvidljiv raspored vožnji rezultirali su gubitkom povjerenja građana u Autotrolej kao pouzdanog pružatelja javnog prijevoza. Ovakva situacija šteti ugledu grada i narušava kvalitetu života njegovih stanovnika. Unatoč nedavnom povećanju plaća vozačima, nedostatak učinkovitosti u upravljanju ljudskim resursima rezultirao je nedostatkom vozača, ignorirajući time osnovne potrebe zaposlenika i narušavajući socijalnu stabilnost u društvu. Direktor i Nadzorni odbor nisu adekvatno reagirali na izazove s kojima se Autotrolej suočava, niti su predstavili jasan plan rješavanja krizne situacije nedostatka vozača i održavanja voznih redova“, stoji u obrazloženju kluba predlagača ove točke dnevnog reda.

GRADONAČELNIK: SMJENA DIREKTORA I NO-a NESVRSISHODNA

Gradonačelnik Filipović je u prvom redu naglasio kako je osnovni razlog trenutnog stanja u Autotroleju nedostatak vozača. To je izazov, naglasio je, s kojim se susreću javni i privatni prijevoznici ne samo u Rijeci i Hrvatskoj, već i u čitavoj Europi. Gradonačelnik je podsjetio je na poduzete mjere kako bi se stanje popravilo. Te mjere uključuju povećanje plaća, uvođenje mjesečne stimulacije, aktivnosti na dovođenju 20 vozača iz inozemstva, angažman dodatnih agencija za posredovanje u zapošljavanju, kao i marketinške aktivnosti na privlačenju vozača.

„Skupština je navedeno podržala te zadužila direktora KD Autotrolej  Mrvčića da ih provede, na koji je način istome ukazano povjerenje da i nadalje obavlja poslove direktora tog komunalnog društva. S  obzirom da je direktor   Mrvčić od imenovanja  direktorom društva (pred tek nešto više od godinu dana) poduzeo i nadalje poduzima mjere za stabilizaciju poslovanja   Autotroleja   za koje se očekuje da će donijeti rezultate, ocjenjuje se nesvrsishodnim da se na sjednici Skupštine društva predloži njegova smjena. U  obrazloženju prijedloga zaključka o smjeni direktora Roberta Mrvčića   i članova Nadzornog odbora     navedeno je kako Nadzorni odbor nije adekvatno reagirao na izazove s kojim se KD Autotrolej suočava, iako iz   nije razvidno u kojem smislu predlagatelj   smatra da je  to tijelo trebalo reagirati. Nadzorni odbor     postupa u skladu sa svojom nadležnosti, sukladno odredbama Zakona o trgovačkim društvima i Društvenog ugovora KD Autotrolej,   te se također ocjenjuje nesvrsishodnim predložiti opoziv članova Nadzornog odbora“, u svom je obrazloženju  istaknuo gradonačelnik Filipović.

Vijećnici su direktoru Mrvčiću postavili niz pitanja vezanih uz reorganizaciju tvrtke, proces kolektivnog pregovaranja o materijalnim pravima vozača i buduću reorganizaciju linija. Vijećnike je najviše zanimalo kada će se ponovno vratiti redovni vozni red autobusa.

„Od 20 vozača iz inozemstva četiri su došla u Hrvatsku, riješili su vizu i Kod-95, međutim, neki još čekaju prijevod vozačke dozvole i liječnički pregled. No, vjerujemo kako će se to uskoro riješiti te da će ubrzo moći početi raditi. Otkako se situacija s plaćom popravila, imamo značajan broj upita za zaposlenjem. Od kraja prošlog tjedna zaposlili smo troje ljudi i oni uskoro kreću raditi. Od zainteresiranih osoba, imamo 11 kandidata s položenom D kategorijom i 17 kandidata zainteresiranih za prekvalifikaciju. Zaista se nadam da smo na pozitivnom tragu i da će situacija krenuti na bolje“, kazao je direktor Mrvčić.

NA LINIJI 7 VOZE STARI AUTOBUSI JER SU NA PEHLINU RADOVI

O situaciji s Autotrolejem bilo je riječi i na aktualnom satu. Josip Ostrogović (HDZ) je kazao kako je situacija u Autotroleju alarmantna. To se posebice odnosi na liniju 7, gdje voze stari autobusi koji su neadekvatni, neki od njih nemaju niti klima uređaje, ili imaju ali ne rade, a prozori se ne mogu otvoriti. Posljednjih godina se sredstvima iz EU fondova nabavio određeni broj novi autobusa, ali novi autobusi ne voze na toj liniji. Zanima ga zašto je to tako.

Direktor Autotroleja Robert Mrvčić je kazao kako na liniji 7 voze stariji autobusi zato što su u tijeku radovi na Pehlinu. “Imali smo dosta šteta na autobusima. Zbog navedene situacije, iskopa i radova puno autobusa stradava, pa smo odlučili na tu liniju staviti starije autobuse. Oni su svi tehnički ispravni i prolaze svakodnevni tehnički pregled. Trenutno pregovaramo i s Općinom Viškovo da se prometovanje autobusnih linija 20 i 21 skrene preko nove ceste”, rekao je direktor Autotroleja Robert Mrvčić.

Vijećnik Ostrogović je Mrvčića pitao jesu li ti autobusi pokriveni osiguranjem, ako jesu, zašto se ne aktivira naknada štete. “Žalosno je da se zbog toga stanovnici Vežice i Turkova voze starim autobusima, a prigradski novim autobusima. Sad ćemo uvoditi strane radnike, njima ćemo davati nove, a domaćim vozačima stare. Degradirate vozače i stanovnike Rijeke”, kazao je Ostrogović, zatraživši i pisani odgovor.

Povezane objave

U ponedjeljak jubilarni 200. “Zeleni Kastav”

U ponedjeljak jubilarni 200. “Zeleni Kastav”

U ponedjeljak, 10. veljače, u vremenu od 14 do 18 sati, u Kastvu će se, na lokaciji Šporova jama, održati jubilarni, 200. "Zeleni Kastav". Obilježavanje ovog jubilarnog izdanja bit će na idućem sajmu, zadnje subote u mjesecu.

POKOPI NA GROBLJIMA (1090)

POKOPI NA GROBLJIMA (1090)

PONEDJELJAK, 10. VELJAČE 2025. ZAMET, 13.30: Anto Duspara (1941) DRENOVA, 14.30Radovan Buvač (1941) GRAD GROBNIK, 15.00Vinko Kardum (1958) SELCE, 15.00Branka Lončarić (1949) PUNAT, 14.00Mladen Juranić (1949) FUŽINE, 15.30Andrija Škarabot  SV. VID (SENJ),...

POKOPI NA GROBLJIMA (1089)

POKOPI NA GROBLJIMA (1089)

SUBOTA, 8. VELJAČE 2025. DRENOVA, 11.00: Ikonija Bogetić-Levnajić (1942) KOZALA, 10.00Zoran Čendak (1957) VOLOSKO, 15.00Silvano Marinac (1943) MATULJI, 13.00Radivoj Marmilić (1953) BOLJUN, 11.00Miro Matijašić (1927) RAB, 14.00Balda Drobnjak...

Pin It on Pinterest