Službenici Postaje prometne policije Rijeka jučer su na području grada pojačano nadzirali vozače električnih romobila i bicikala.
Tijekom dva sata pojačanog nadzora zatečeno je sedam vozača električnih romobila koji nisu koristili obveznu zaštitnu kacigu. Za nekorištenja zaštitne kacige propisana je novčana kazna u iznosu od 30 eura.
U istom razdoblju zatečena su i tri vozača bicikala koji su se kretali nogostupom umjesto kolnikom. Za ovaj prekršaj propisana je novčana kazna u iznosu od 60 eura.
Osim ovih vozača, prometna policija je utvrdila i još desetak drugih prometnih prekršaja kod ostalih sudionika u prometu.
ZAKONSKE ODREDBE ZA VOZAČE ELEKTRIČNIH ROMOBILA:
– kretati se mogu biciklističkim stazama i nogostupom, a ukoliko ne postoje mogu se koristiti na dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina ograničena na 50 km ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakom, i to krećući se što bliže desnom rubu kolnika,
– svi vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su nositi zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje,
– ne smiju upravljati vozilom koristeći slušalice na ili u oba uha, čime se umanjuje mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom,
– ne smije se voziti više od jedne osobe,
– u noći ili u vrijeme smanjene vidljivosti trebaju koristiti reflektirajući prsluk, reflektirajuću odjeću ili drugu reflektirajuću oznaku.
SAVJETI BICIKLISTIMA
– biciklom se obavezno treba kretati biciklističkim stazama, pješačko-biciklističkim stazama i biciklističkim trakama; ukoliko se biciklist kreće prometnicom bez staza ili traka za kretanje biciklista, potrebno se kretati uz desni rub kolnika u pravcu kretanja,
– kolnik se može prijeći na biciklu jedino na obilježenom biciklističkom prijelazu uz uvjet da se prethodno provjeri da li je to sigurno,
– prilikom prelaska kolnika na obilježenom pješačkom prijelazu nije dozvoljeno voziti se na biciklu,
– ako se kreće u grupi potrebno je voziti se jedan iza drugoga, odnosno u koloni s rukama na upravljaču bicikla, zabranjeno je pridržavanje za drugog biciklistu ili drugo vozilo,
– prilikom skretanja potrebno je pogledom preko ramena uvjeriti se da li se može slobodno skrenuti lijevo ili desno te prije samog skretanja dati znak lijevom ili desnom rukom ostalim sudionicima u prometu o namjeri skretanja.