Pedesetak oldtimera “okupiralo” je jutros riječki Korzo, pred start 26. Međunarodnog oldtimer auto-rallyja 2022.
– Očekujemo start 50-ak automobila i 70-ak sudionika, iz klubova iz cijele Hrvatske, nekoliko posada iz Slovenije, a i iz Italije. No, još je u tijeku primanje prijava – kazao nam je sat prije starta relija predsjednik Oldtimer kluba Rijeka Marino Radan. – Ove godine se reli održava u tradicionalnom terminu nakon Dana oslobođenja Grada Rijeke, i tradicionalno je start s Korza – objašnjava Radan.
Nakon svečanog otvorenja i starta u 10.30 sati, kolona limenih ljepotica i ljepotana krenula je prema Hilton Rijeka Costabella Beach Resortu, gdje je prvo zaustavljanje i kratko druženje, nakon čega povorka nastavlja do Opatije, pa natrag u Rijeku. Drugo zaustavljanje kolone je na Brajdici, na Kontejnerskom terminalu Adriatic Gate, a krajnji je cilj aerodrom Grobnik gdje će biti održano natjecanje.
“De lorean” godinu i pol dana na restauraciji u Nizozemskoj
– Teško je reći koje je vozilo najvrednije, ima vrlo zanimljivih vozila, ali je po meni najraritetniji „de lorean”, kultni automobil koji se pojavio u ulozi vremeplova u filmovima „Povratak u budućnost” (ovaj sportski automobil proizvodio se 1981. i 1982. godine, op. a.). Taj automobil je atrakcija gdje god se pojavi. Raduje nas i da je „de lorean” u vlasništvu našeg člana, iz Rijeke – navodi Radan. Dodaje kako ima i niz drugih atraktivnih automobila, kao što su, primjerice, engleski “MG” , “triumph” i “jaguar” te talijanski “fiat balilla” i “topolino”, a ističu se i dva džipa.
– Već su me sijaset puta pitali je li auto na prodaju, neki su mi čak i znali reći da sam kažem cijenu. Ali, svima njima sam rekao: taj auto je vredniji od novca – naglašava nam Leon Španjol, vlasnik kultnog “de loreana”. Pojašnjava da je do raritetnog vozila došao od čovjeka koji je s njime iz SAD-a stigao dvije godine prije Domovinskog rata, pa je auto ostao u Hrvatskoj. Stigao je rat, restauracija je čekala neka bolja vremena.
– Auto sam prije tri godine odvezao u Amsterdam na temeljitu restauraciju, u Nizozemskoj je bio 17 mjeseci – kaže Španjol, napominjući da je sve što je odrađeno certificirano, a snaga motora je s originalnih 132 “konja” podignuta na 250 – 280 KS, s posebnim turbo-punjačima. Kaže da ga uvijek raduje kako ljudi s velikim zanimanjem gledaju “de lorean”, pa čak i mlađe generacije. – Ali, nema tog novca za kojeg bi ga prodao – zaključuje Španjol.
Nije se pojavio “fiat” s drvenim kotačima
Među pedesetak vozila koji su na Korzu čekali start relija našla su se i ona proizvedena prije Drugog svjetskog rata. Primjerice, “fiat balilla” iz 30-ih godina prošlog stoljeća. Nažalost, nije se realizirala najava da bi iz Italije mogao doći auto iz 1924. godine, s drvenim kotačima, a razlog su, po svemu sudeći, najavljene lošije vremenske prilike.
Oldtimeri su, očito, bili veliki mamac koji je na riječki Korzo doveo veliki broj ljudi, limeni ljubimci mamili su poglede mnogih koji su pohodili jutros centar Rijeke.
























