Baletni ansambl riječkog HNK Ivana pl. Zajca vratio se s još jednog iznimno uspješnog inozemnog gostovanja. Poljskoj publici predstavili su se 25. travnja predstavom „TransParada“ izvedenoj na renomiranom 29. Opernom festivalu u Bydgoszczu, jednom od najvažnijih kazališnih festivala u zemlji, gdje ih je publika ispratila ovacijama. Paradu originalnih i uzbudljivih koreografija na glazbu Debussyja, Rossinija, Ravela, Stravinskog i suvremenih skladatelja činilo je šest minijatura: „Poslijepodne jednog fauna“ koreografkinje Maše Kolar, „Rossini cards“ što ih je koreografirao Mauro Bigonzetti, „Španjolska rapsodija“ u koreografiji Filipea Portugala, „Bolero“ ples na tranpolinima koreografa Andonisa Foniadaisa,, duet iz „Žar ptice“ u koreografiji Marca Goeckea te „Medium rare“ Nadava Zelnera.
„Nakon završetka predstave, publika Bydgoszcza jednostavno je, kolokvijalno je opisujući, poludjela, zahvaljujući umjetnicima burnim pljeskom i povicima. Imala sam priliku izbliza promatrati plesače – neki su bili iskreno dirnuti ovakvom reakcijom. Svjedočili smo pravoj čaroliji na pozornici, virtuoznosti, tehničkom majstorstvu u kombinaciji s prekrasnim interpretacijama, “dijalozima” izvođača s poznatim glazbenim djelima. Svaki od plesača bio je kvaliteta za sebe.“ Rečenice su to iz recenzije Ewe Czarnowske-Woźniak na stranicama Expressbydgoski.pl pod naslovom „Energično, provokativno i… ekstatično“. Paulina Rubczak s TVP3 predstavu je nazvala „nekonvencionalnim baletnim projektom, spektakularnim prikazom rada koreografa 21. stoljeća.“
Operni festival u Bydgoszczu održava se svake godine još od 1994. godine, a riječ je o najvećoj smotri najzanimljivijih ostvarenja poljskih i stranih glazbenih kazališta, opera, opereta, baleta i mjuzikla. Uz najpoznatije poljske ansamble, u Bydgoszczu su sepredstavili i svjetski priznati plesni ansambli kao što su Baletno kazalište A. Makarov iz St. Petersburga, Kraljevski flamanski balet iz Antwerpena, Hubbard Street Dance iz Chicaga, Korea National Ballet Company, španjolski Cristina Hoyos balet i drugi.


