Opatija u prvih sedam mjeseci bilježi 619 tisuća noćenja, što čini 93 % turističkog prometa rekordne 2019. godine i porast od 71 % u odnosu na isto razdoblje lani. Dva od svaka tri noćenja, točnije 68% ukupnog broja noćenja, ostvarena su u hotelima. Privatni smještaj ima 30 % udjela u svim noćenjima, dok preostalih 2 % otpada na nekomercijalni smještaj.
Gostiju iz Češke 74 posto više
Tijekom prvih sedam mjeseci opatijski gosti najčešće su stizali iz Austrije, Njemačke, Hrvatske, Slovenije i Mađarske, tradicionalno najznačajnijih tržišta za Opatijsku rivijeru. Sva ključna tržišta bilježe porast u odnosu na 2019. godinu. Austrijanci su zaslužni za svako peto noćenje u gradu, s udjelom od 20,3% u ukupnim noćenjima i porastom od 5% u odnosu na rekordnu turističku godinu. S udjelom od 17,3% u ukupnom broju noćenja, Nijemci su ostvarili rast od 2% u odnosu na 2019. godinu, no s obzirom da se glavnina njihovih dolazaka ostvaruje u kolovozu, očekuje se povećanje turističkog prometa s Njemačkog tržišta. Domaći gosti sve su značajniji za opatijski turizam, a u dosadašnjem dijelu godine imaju udio od 16,6% u ukupnim noćenjima te povećanje od čak 14% u odnosu na isto razdoblje u posljednjoj godini prije pandemije. Mađarski gosti ostvarili su rezultat na razini 2019. godine, s udjelom od 6 %, a udio slovenskih gostiju je 5% i oni su ostvarili rast u broju noćenja od 14 posto. Značajnije povećanje u odnosu na 2019. godinu zabilježeno je i kod gostiju iz Poljske (23% povećanja), Srbije (21% povećanja), Slovačke (31% povećanja) i Češke (74% povećanja).
U srpnju je zabilježeno 206 tisuća noćenja, što je na razini 93% istog mjeseca 2019. Nešto više od polovice toga broja, točnije 51%, ostvareno je u hotelima, dok je privatni smještaj zaslužan za 46% srpanjskih noćenja, a preostalih 3% odnosi se na nekomercijalni smještaj. U „srcu sezone“ najbrojniji su, očekivano, gosti iz Njemačke koji su ostvarili oko četvrtine svih srpanjskih noćenja u Opatiji.
najbolja popunjenost u vilama s bazenima i luksuznim apartmanima
– Smatramo da možemo biti vrlo zadovoljni aktualnom godinom koju je obilježilo jačanje predsezone i veća potrošnja u glavnoj sezoni, a posebno činjenicom da Opatiju posjećuju u sve većem broju gosti više platežne moći, što nam je i glavni cilj u strateškom promišljanju o razvoju destinacije. Potvrđuje to i činjenica da se najprije pune visokokategorizirani objekti. Obiteljski smještaj bilježi povećanje noćenja od 5 % kako za srpanj, tako i za dosadašnji dio godine, a najbolja popunjenost bilježi se u vilama s bazenima i luksuznim apartmanima koji su „bukirani“ odavno i u kojima je sada nemoguće naći slobodno mjesto. Restorani su odlično popunjeni, u većini je teško dobiti stol bez rezervacije unaprijed, a rastu i drugi oblici izvanpansionske potrošnje – kazala je direktorica Turističke zajednice Opatija Suzi Petričić.