Na riječkom Korzu organizirano je javnozdravstveno događanje povodom obilježavanja Svjetskog dana nepušenja i 20 godina kontinuiranog provođenja preventivnog programa „Trening životnih vještina“ u osnovnim školama Grada Rijeke i Primorsko- goranske županije. U sklopu obilježavanja pripremljena je izložba učeničkih radova koji komuniciraju poruke učenika o zdravim stilovima života i prevenciji ovisnosti, s osobitim naglaskom na duhanske i nikotinske proizvode. Izložba će biti postavljena na postamentima na Korzu do 28. svibnja.
Izložbu su obišli gradonačelnik Rijeke Marko Filipović, resorna županijska pročelnica Vesna Čavar i voditelj Odsjeka za promicanje i zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo PGŽ-a Darko Roviš.
Gradonačelnik Filipović je podržao napore koji se ulažu u zaštitu svih građana, posebice djece i mladih od štetnog utjecaja industrije koja profitira na ovisnosti. „Kao grad koji se ponosi svojim predvodničkim ulogama u mnogim područjima, s ponosom ističem da je Rijeka prvi grad u Hrvatskoj koji je uveo Zdravstveni odgoj i obrazovanje u osnovne škole, čime smo pokazali koliko nam je važno ulagati u zdravlje od najranije dobi. Uvjereni smo da prevencija i edukacija čine temelj zdravog društva, a naši najmlađi zaslužuju znanja i vještine kojima će čuvati svoje zdravlje, ali i zdravlje svoje zajednice. Djeca koja su autori ovih uradaka koje danas vidimo, toga su itekako svjesna“, poručio je gradonačelnik Filipović.
Svjetski dan nepušenja, koji se obilježava 31. svibnja, ove godine nosi snažnu poruku: „Sjajni proizvodi. Mračne namjere. Razotkrivanje privlačnosti.“. Fokus kampanje Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) stavljen je na razotkrivanje manipulativnih strategija duhanske i nikotinske industrije, koje putem privlačnih okusa, šarenog dizajna ambalaže i glamuroznih marketinških taktika ciljano privlače mlade korisnike – često već u dobi od 13 do 15 godina. Prema podacima WHO-a, čak 37 milijuna djece u toj dobnoj skupini u svijetu koristi duhanske proizvode, dok sadržaji koji promoviraju e-cigarete, grijane duhanske proizvode i nikotinske vrećice bilježe više od 3,4 milijarde pregleda na društvenim mrežama.
Kroz niz radionica i interaktivnih sadržaja, učenici razvijaju osobne i socijalne vještine, jačaju samopouzdanje, uče donositi odgovorne odluke i odolijevati pritiscima vršnjaka. Uz podizanje svijesti o štetnosti pušenja, alkohola i drugih rizičnih ponašanja, program promiče zdravlje, emocionalnu otpornost i osnažuje djecu za svakodnevne izazove.


