U katedrali sv. Vida se nalazi njegovo možda i najspektakularnije djelo, oltar svetog Franje Ksaverskog iz 1736. godine, a i u župnoj crkvi Marijina Uznesenja je nekoliko oltara koji su njegovo djelo, među njima i zavjetni oltar grada Rijeke kojeg je Michelazzi izradio nakon velikog potresa 1750. godine, objasnio je dr. Damir Tulić
U sklopu obilježavanja 250. obljetnice smrti kipara i baroknog umjetnika Antonia Michelazzija, na postamentima na Korzu postavljena je izložba koja prikazuje najpoznatija djela ovog velikog majstora iz 18. stoljeća.
Riječ je o izložbi plakata na kojima je uz umjetnikov umjetnički opus predstavljena i njegova biografija. Izložbu su priredili dr. sc. Damir Tulić i doktorand Mario Pintarić s Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci koji su u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke održali i prezentaciju svojih istraživanja i ukazali na važnost ovog velikog riječkog umjetnika.
Majstor kojemu su narudžbe stizale i iz Graza
„Kako bismo mogli bolje razumjeti veličinu Antonia Michelazzija valja znati da se u vrijeme kada je on stvarao, mramorne oltare naručivalo i kupovalo pretežno u Veneciji i radili su se po narudžbi. Mi smo u Rijeci, s druge strane, imali majstora za čija su djela narudžbe dolazile izvana, primjerice iz Graza“, istaknuo je Damir Tulić i dodao kako u Rijeci ima nekoliko spektakularnih djela ovog velikog umjetnika. „U katedrali sv. Vida se nalazi njegovo možda i najspektakularnije djelo, oltar svetog Franje Ksaverskog iz 1736. godine, a i u župnoj crkvi Marijina Uznesenja je nekoliko oltara koji su njegovo djelo, među njima i zavjetni oltar grada Rijeke kojeg je Michelazzi izradio nakon velikog potresa 1750. godine“, objasnio je Tulić.
Michelazzijeva djela većinom se nalaze unutar riječkih crkava
„Drago mi je što se barokni izričaj u umjetnosti, pogotovo onoj sakralnoj na ovaj način, izložbom na Korzu pokušava približiti građanima. Rijeka treba pokazivati to svoje lice i prema reakcijama prolaznika vidio sam da im je prikazano na izložbi prilično novo i neotkriveno, ali da ih je zaintrigiralo“, rekao je pročelnik Odjela za kulturu Ivan Šarar.
Generalni vikar riječke nadbiskupije don Mario Tomljanović istaknuo je kako Riječka nadbiskupija dostupnošću sakralnih objekata podupire znanstveno istraživanje svoje bogate baštine te kako uspješno surađuju s članovima Katedre za umjetnost ranog novog vijeka Filozofskog fakulteta u Rijeci. „Iz razloga što se Michelazzijeva djela većinom nalaze unutar riječkih crkava one predstavljaju svima dostupan muzej kojeg su stvorili vjera i pobožnost njezinih stanovnika“, rekao je Tomljanović, čije riječi prenosi Grad Rijeka na svojim internetskim stranicama.
